SORU: 2. “Bana öyle geliyor ki, ıssız bir adada yaşamak zorunda kalan bir insana:
— Yanınıza neler alıp götürürsünüz?
Deseler, o insan erkekse, başta traş makinesi olmak üzere gece giyeceklerini; kadın ise dudak boyası ile tuvaletlerini almayı herhalde düşünmez; yaşamak için gerekli bir iki şeyden sonra, gerisini gene kitaplara ayırırdı.” ifadelerinden hareketle toplum ve kitap ilişkisi hakkındaki görüşlerinizi yazınız.
✅ CEVAP:
Bence kitaplar toplum için çok önemlidir. İnsanlar kitaplar sayesinde yeni bilgiler öğrenir, farklı hayatları tanır ve kendilerini geliştirir. Kitaplar sadece bilgi vermez, aynı zamanda insanın yalnızlığını da paylaşır. Bu yüzden birçok insan, zor zamanlarında bile kitaplardan vazgeçmek istemez.
SORU: 3. “Yaratışı, alışveriş haline getiren yazarlarla işim yok. İçinden pazarlıklı edebiyat eserlerini daima kitaplığımdan uzak tuttum. Hele insana şu dünyayı zehreden romanlara her zaman şüphe ile bakmışımdır. Hayatın acıları yetmiyormuş gibi, onu karartılmış yönleriyle bir de, nefes darlığı veren romanlarda yaşamak çekilir şey midir?
— Ama bunlar hayatta var!
— İyi ya, hayatta varsa ne diye romana girsin?
— Peki, edebiyat görevsiz mi kalsın?
Ne denir böylesine? Hayatı güzelleştiren, insanı hayata bağlayan, öz duygularla zenginleştiren edebiyatın bundan daha üstün görevi olur mu ki, ona başka görevler arayalım?” Yazarın yukarıdaki düşüncelerine katılıyor musunuz? Düşüncelerinizi gerekçeleriyle yazınız.
✅ CEVAP:
Kısmen katılıyorum. Edebiyatın insanı hayata bağlaması ve güzel duygular kazandırması önemlidir. Ancak romanlarda hayatın zor ve üzücü yönlerinin de anlatılması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü insanlar gerçekleri de görmeli ve farklı olaylardan ders çıkarabilmelidir. Bu yüzden edebiyat hem düşündürmeli hem de insana umut vermelidir.
SORU: 4. Okuduğunuz metinde geçen “Kitap, bizi avuttuğu gibi yükseltir de. Kısa hayatında insanın edindiği tecrübeler ne kadar azdır! Oysa ki, şiirler ve romanlar, yaratıcılarının türlü iç tecrübeleriyle kaynaşır. Onlarla zenginleşir, onlarla eksiklerimizi gideririz. Bir şeyler öğrenmek için roman veya şiir okunduğunu sanmıyorum. Sanatçı bir şeyler öğretmek, bazı doğruları göstermek amacı ile yazmamıştır ki, okuyucu öğrenmek için okusun! Fikir eseri ile sanat eserinin ayrıldığı nokta işte burada!” ifadelerinden hareketle sanat metinlerinin özellikleri hakkındaki çıkarımlarınızı yazınız.
✅ CEVAP:
Sanat metinleri insanın duygu ve düşünce dünyasına hitap eder. Okuyucuyu düşündürür, etkiler ve farklı duygular yaşatır. Bu metinlerde amaç sadece bilgi vermek değildir. İnsanların hayal gücünü geliştirmek, onları farklı dünyalarla buluşturmak ve estetik bir zevk vermek de amaçlanır.
SORU: 5. Okuduğunuz metnin yardımcı fikirlerini örnekteki gibi yazınız.
• Edebiyat insan hayatında vazgeçilmez bir yere sahiptir.
✅ CEVAP:
• Kitaplar insanın en yakın dostlarından biridir.
• Okumak insanın duygu ve düşünce dünyasını zenginleştirir.
• Kitaplar yalnızlık hissini azaltır ve insana arkadaşlık eder.
• Sanat eserleri insana farklı tecrübeler kazandırır.
• İyi kitaplar yıllar geçse de değerini kaybetmez.
• Edebiyat, insanı hayata bağlayan önemli bir güçtür.
📘 9. Sınıf Edebiyat – Hızlı Geçiş
⬅ 47-48. Sayfa Cevapları 50. Sayfa Cevapları ➡📚 Tüm 9. Sınıf Cevaplarına Git
0 Yorumlar
Yorumlarınızı bekliyorum.