9. Sınıf Edebiyat Sayfa 69 Cevapları

SORU: 8. Yazarın bu metni yazma amacı ne olabilir? Yazınız.

✅ CEVAP: Yazarın bu metni yazma amacı, edebiyatın bir sanat dalı olduğunu anlatmak ve edebiyatın insan duygu, düşünce ve hayallerini güzel bir şekilde ifade etmedeki önemini açıklamaktır. Edebiyatın sadece bilgi vermek için değil, estetik ve güzellik oluşturmak için de var olduğunu anlatmak istemiştir.

SORU: 9. Bu şiiri yazan Mehmet Emin Yurdakul, İsmail Çetişli’nin edebiyat sanatına dair görüşlerine katılır mıydı? Düşünceleriniz gerekçeleriyle yazınız.

✅ CEVAP: Bence Mehmet Emin Yurdakul, İsmail Çetişli’nin görüşlerine tamamen katılmazdı. Çünkü İsmail Çetişli edebiyatın öncelikle bir sanat olduğunu ve güzellik oluşturmayı amaçladığını savunuyor. Mehmet Emin Yurdakul ise şiirlerinde toplumsal konulara yer vermiş, halkın sorunlarını anlatmış ve edebiyatın insanlara fayda sağlaması gerektiğini düşünmüştür. Bu yüzden edebiyatın sadece sanat için değil, toplum için de kullanılması gerektiğini savunurdu.

Yorum Gönder

0 Yorumlar